zaterdag 24 maart 2018

Zacht en wollig en reuze lollig

De lente is voor mij begonnen.
Je kan mij hiervoor altijd wakker maken.

Lijkt wel een raadsel.
Ik ga nog even door.
Zacht, wollig en jong.

Vandaag heb ik met lammetjes geknuffeld, en ondertussen ook met mijn schoondochter.
We gingen lammetjes knuffelen bij 'Vredegoed' , een boerderij in Tienhoven.
Daar is ook een museum met hele oude plattelands en boerderij voorwerpen verzamelt door een geweldige verzamelaar
In 2009 werd dat geopend en ik dacht vandaag ook even met weemoed terug aan die tijd, dat ik nog werkzaam was in de kunst- en cultuureducatie.

Jaarlijks ga ik daar op lammetjesdag knuffelen.  Natuurlijk is het eigenlijk bedoeld voor kinderen, maar als je vroeg gaat dan is het nog een beetje rustig.
Vandaag gingen Jaro en Charlie ook mee.
Al snel zaten Charlie en ik op een strobaal met een lammetje. Om de beurt knuffelen.
Wat genoot ik ervan.
En....ik genoot ook zo van haar.
Ik kon het geluksgevoel, wat zo'n lammetje mij geeft, eindelijk met iemand delen.
Man en zoon gingen hun eigen gang.
'De lente is begonnen',  fluisterde dat kleine zachte schaapje  in mijn oor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten