maandag 5 februari 2018

Tassie met passie

Atelier dag.
Een dag die begin t met koffie met vriendin L en daarna gaan we naar de zolder. Daar heeft zij een fijn atelier.
We maken af waar we bezig zijn.
Helpen elkaar bij patronen , machine techniek of andere zaken waar we over struikelen.
Ondertussen kletsen of zingen we wat.
Maar we werken gestaag door.
Daar op zolder is alleen atelier.
Dus geen thuis. Geen was die opgehangen moet worden. Geen kind. Niks niet.
Dus al snel ben je met je gedachten bij het ambacht en dat leidt af van zorgen of piekeringen.

Vandaag maakte ik een soort honden regen dekje af. Hi hi echt waar. Was een heuse opdracht van iemand wiens hondje altijd met Bulgaren door de plassen loopt.
Klaar is klaar en dan is er tijd voor wat nieuws.
Afgelopen weken beetje nagedacht over klein tasje met vlakken zodat je oom kleur kunt combineren.
Patroon tekenen duurt ongeveer 1 uur
(Panden, beleg, voering, opzetzak)
Daarna maakte ik een proefmodel.
Die maakt ik van mooi leer zodat ik hem zelf kan uittesten.

Dus bij deze:Tassie gemaakt met passie.
Klein maar fijn.  Voor de hoognodige dingen als sleutels, portemonnee, pasjes,  lippenstift.
Ik heb nog een aantal kleuren leer dus ben van plan mooie combinaties te zoeken voor een serie Tassies


1 opmerking:

  1. Wat een leuk “tassie”, mooi praktisch formaat en een heerlijke kleur. Ik ben ook met resten leer aan het experimenteren. Waar koop je het gekleurde leer?

    BeantwoordenVerwijderen