maandag 8 januari 2018

Hupsakee

Heb ik hupsakee een mooie tekst geschreven,  is het opeens  weg.

En zie dan maar weer eens in de flow te komen.
Ik schreef over de nieuwe koffer- platenspeler waar we nu steeds ' plaatjes' op draaien.
En over mijn lievelings LP uit mijn kindertijd die ik nu eindelijk weer kan beluisteren.
Oebele is Hupsakee
De serie keken we en toen kreeg ik de LP omdat ik zo van de liedjes genoot.
Nooit kon ik ze vinden op internet.  Soms een enkel liedje. Maar nooit de muziek als geheel.
In die tijd hadden we een radio en een pick up. We woonden in Alkmaar op een flat.
En met zijn zessen luisterden we daarnaar.
Dat kun je je nu niet meer voorstellen. Kinderen luisteren nu hun eigen muziek met koptelefoon en eigen muziekapparaat.
De liedjes ken ik  nog allemaal, niet alle teksten maar wel de volgorde op de plaat en  de melodieën.
Nu ik er weer naar luister valt op dat de liedjes vooruitstrevend waren voor die tijd. Het ging over jongensliefde prachtig gezongen door Willem Nijholt,  over televisie reclame en treinreisjes naar oma.
Dat was toen mijn liefste liedje.
Prachtige melodie en ik ging ook zo graag naar oma.

Fijn,  dat je door muziek op LP herinneringen ophaalt.
Ik keek naar OebeleHamelenQ& Q,  en nog vele andere series.
Toen de Stratenmaker op zee show begon maakte mijn ouders andere keuzes. Dat ging ze echt te ver.
Heel soms zagen we een stukje,  en dan lagen mijn broer en ik dubbel.van de lach bij die scheet van Wieteke van Dort.

Morgen draai ik dit plaatje weer. Dan zing ik hard mee. 


1 opmerking:

  1. Leuk hè, dat muziek zoveel herinneringen los kunnen maken, de slappe lach kregen we van de deftige dame.

    BeantwoordenVerwijderen